DAG 7: Di 8 Nov ’16 in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu DAG 7: Di 8 Nov ’16 in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu

DAG 7: Di 8 Nov ’16 in Auckland

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

11 November 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

DAG 7: Di 8 Nov ’16 in Auckland
Helaas zijn de voorspellingen van gisteren uitgekomen. Liggend in bed hoor ik de regen al naar beneden kletteren en de palmbomen direct naast mijn raam tekeer gaan van de harde wind. Stormachtig weer ondanks dat het lente is en rond de 20 graden. Helaas, helaas en nu maar hopen dat Maxima haar hoed vandaag niet wegwaait hihi.
Tja, ik ben geen fan van regen en harde wind, dus na mijn ontbijt en de douche kruip ik gewoon weer achter mijn tablet en typ ik er weer vrolijk op los. Inmiddels heeft iedereen het resultaat daarvan kunnen lezen en hopelijk beleven jullie er veel leesplezier aan? Het is toch meer werk dan ik in eerste instantie gedacht had, maar maybe ervaar ik dat nu ook zo door de ontstane achterstand of moet ik gewoon iets minder uitgebreid vertellen :-). Maar dat laatste ga ik toch niet doen, want achteraf zou ik daar zomaar spijt van kunnen krijgen. Deze verhalen zie ik straks als een mooi naslagwerk van één van de mooiste reizen van mijn leven.
Gelukkig slaat het weer hier ook snel om. Het kan keihard regenen, maar snel daarna is het zonnetje alweer terug. Ik ben meteen de stad in gegaan en de regen was weliswaar weg, maar de wind niet. Jeetje mina zeg, zelfs een foto maken was lastig met al die windvlagen. Eerst richting de bank om geld voor de komende dagen te pinnen en ondanks dat ik er geen fan van ben, toch even bij McDonalds binnen gelopen om wat Kip McNuggets te eten.
Daarna ben ik kris kras door de stad heen gewandeld om foto’s te maken en ik kon het natuurlijk niet laten om ook even bij het Hilton hotel te kijken. Daar was een congres van zakenlui van NZ en NL. Grappig om op alle tafels de twee landen vlaggetjets te zien staan, toch maar even een foto van gemaakt. Vervolgens ben ik de boulevard op gegaan en heb ik de hele route langs het water gelopen en dat is echt ‘wow’! En wat ik zondag al gemerkt had is dat ze hier wel van een feestje houden.
De ‘kroegjes’ met live bandjes en live zangers(essen) zitten gewoon tussen de restaurants in en dat komt een beetje ‘akward’ over. Hoezo gezellig dineren en even bijkletsen met zoveel lawaai direct naast je. Want het is behoorlijk luidruchtig met de muziek en de enthousiaste reacties van de kroeggangers zelf. Als het overal in NZ zo gezellig is, ga ik er eens een keer tussen zitten :-).

Helaas liet het weer ons vandaag echt in de steek en zonder paraplu kan je maar beter niet op pad gaan. Toen de volgende buien zich aandienden ben ik richting de supermarkt gelopen die dichtbij mijn hotel is. Croissantjes voor het ochtend-ontbijt van morgen en fruit en water voor onderweg. Altijd prettig om voor de eerste uren wel iets in de camper aanwezig te hebben.
Terug op de hotelkamer de TV aangezet en ook in NZ zie je vooral Clinton en Trump voorbij komen, dus ik ben maar snel gaan zappen en uiteindelijk bij een muziekzender geëindigd. Een leuke zender om nog wat tekst te typen en dan duik ik lekker mijn bed in, want morgen is het reizen geblazen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond

12 mei 1966

Actief sinds 21 Mei 2016
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 118090

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 31 December 2018

Ik ga mijn droom waarmaken!

Landen bezocht: