DAG 13: Ma 14 Nov ’16 Orewa naar Waihi Beach - Reisverslag uit Orewa, Nieuw Zeeland van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu DAG 13: Ma 14 Nov ’16 Orewa naar Waihi Beach - Reisverslag uit Orewa, Nieuw Zeeland van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu

DAG 13: Ma 14 Nov ’16 Orewa naar Waihi Beach

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

14 November 2016 | Nieuw Zeeland, Orewa

Opnieuw begint de dag vroeg en zie ik berichtjes op mijn smartphone. Een aardbeving in Nieuw-Zeeland en of alles goed met mij is? Ja hoor, ik heb geslapen als een blok en van een beving heb ik niets gemerkt. Al vermoed ik al meteen dat het om de omgeving van Christchurch gaat, want daar zijn vaker bevingen en in de afgelopen jaren zelfs nog een behoorlijk grote. Superlief dat men zich zorgen maakt, maar lieve mensen ik zit in Noord Nieuw Zeeland en daarna in Zuid Nieuw Zeeland.

Het is nog half donker, maar licht aan het worden en dat geeft een bijzonder mooi effect over de zee. Dus ik mijn bed uit en wat foto’s gemaakt en aan het strand gezeten. Zo grappig dat zoveel mensen dat doen op deze vroege ochtend, het is ook wel een bijzonder mooie manier om de zon wakker te zien worden. Daarna douchen, langs het strand naar de boulevard gelopen en een ontbijtje gegeten. Vandaag gaat de reis aan Auckland voorbij, maar ik rij niet te ver. Het is te mooi weer om in de camper te zitten, dus ik wil op tijd ergens een leuk en rustig plekje hebben :-).

Eerst rij ik naar de parkeerplaats van McDonalds, dat is voor zover ik nu weet de enige plek waar ik gratis onbeperkt wifi heb. Leve de McDonalds, al kom ik er maar zelden. Dat is meteen het 2de nadeel van NZ, bijna nergens gratis wifi. Bij ieder Park krijg je weliswaar 100MB en soms 300MB gratis wifi, maar die zijn na vijf appjes met foto’s al op en vanaf dat moment krijg je de melding dat je moet inloggen, je gegevens moet geven en dus betalen. Dat dacht ik dus niet, dit is dus een goed alternatief!
Naast dat meerdere mensen mij geappt hadden over de aardbeving is er ook een verdrietige app. De zus van mijn moeder, waar ik net voordat ik op reis ging nog op bezoek was, is zaterdagavond alsnog overleden. Dat blijven heftige berichten, omdat ik als geen ander weet dat ook zij de moeder en oma van kinderen en kleinkinderen was. En al verzacht op den duur de pijn van het verdriet, je blijft ze zo ontzettend missen. Ik wens de kinderen, kleinkinderen en mijn familie sterkte de komende dagen en weken. Ik denk aan jullie! En ook na zo verdrietig berichtje gaat overal alles gewoon door.

Ook bij mij, dus op naar Auckland. Ik kan niet via de tolweg, want je kan niet contant betalen en de verhuurder wil dit achteraf niet allemaal regelen. Kom je er toch op terecht ook geen probleem, maar dan betaal je wel 20 dollar administratiekosten voor een ritje van een dollar of 3 of 4. Tja, ze houden er wat dat betreft wel een aantal bijzonder rare regeltjes op na vind ik.
Maar het is gelukt om voor de tolweg eraf te gaan en als je dan richting Auckland komt en je ziet de Skyline vanaf de goede kant is dat wel een prachtig plaatje zeg. Wat zou ik nu graag stoppen om wat foto’s te maken, maar helaas is daar geen enkele mogelijkheid voor.
Het begint wel te kriebelen als je die stad zo ziet en je daar nog het een en ander zo graag wilt doen. Maar nog even geduld en met mijn campertje rij ik deels door het drukke verkeer van de stad heen. Wat me het eerste opvalt is de vieze geur van de uitlaatgassen die de camper inkomen. Zou dat dan nu intenser ruiken en opvallen doordat je continue in de natuur hebt rondgereden en veel tijd aan de zee hebt doorgebracht? Blijkbaar, want toen ik hier aankwam is me dat niet zo intens opgevallen.

Snel de stad uit en ik besluit om opnieuw de kustlijn te volgen. Als ik de weg op de kaart zie lopen, doet me dat denken aan de Great Ocean Road bij Melbourne. Die loopt ook zo mooi parallel aan de zee mee en geeft geweldige uitzichten. Hopelijk doet deze weg dat ook.
Maar zover is het nog lang niet, eerst moet ik op mijn bestemming ‘Waihi Beach’ komen en dat gaat gewoon over de saaie Highway, dus planken maar :-) Zodra ik van die saaie Highway af ben, kom ik de eerste dorpjes alweer tegen en begint langzamerhand het slakkeren, het stijgen en het dalen weer. Om 16.00 ben ik al op mijn bestemming en je hoort het niet, maar ik kan wel een vreugde-schreeuw geven haha.

Het is maar een klein dorp aan zee en het Holiday Park is ook aan zee en best wel groot, dus ik vraag of ze een rustig plekje heeft. Ik hoef niet zo nodig uitzicht op het zwembad, de kinderspeelplaats, het jeugdhonk en de BBQ plaats hihi. En je raad het bijna niet, maar ze hebben naast het ‘hoofdpark’ aan de overkant van de weg ook nog enkele staplaatsen met toilet-, badkamer en keukenvoorzieningen. Of ik misschien daar wil staan, maar dat is wel direct aan het strand en de zee, dus er kan een stevig briesje staan. Nou helemaal perfect zelfs!

Ik heb plaats 1 gekregen en sta met mijn camper dus naast het strand c.q. de zee, joehoe joehoe! Naast mij is het gebouw van de ‘lifeguard’ en mijn uitzicht is hetzelfde als die van hen. Echt helemaal geweldig. Ik hoor continue de zee golven en dat is helemaal leuk als ik vanavond in mijn camper lig.
Ik heb de camper wel omgedraaid, zodat mijn schuifdeur niet aan de zeekant zit. En voor mijn schuifdeur heb ik een picknickset gezet, dus perfect uit de wind en prima om wat tekst weg te typen.

Tot nu toe is dit het mooiste Holiday Park dat ik gezien heb. Dus een goed moment om een rustdag in te plannen en ik heb er nog maar snel een tweede nachtje bijgeboekt! Inmiddels heb ik ontdekt dat ze een pracht zwembad hebben, een hottub en de zee en het strand voor de deur. Dus een prima moment om morgen eens niet te gaan rijden, maar een rust en relaxdagje te houden!

  • 17 November 2016 - 16:41

    Cor:

    Nou dan toch gelukt om ook verslag 13 te openen!
    Allereerst gecondoleerd met je tante, ondanks een mooie leeftijd blijft het ook troest!
    Fijn dat je er nog recent geweest bent zo heb je toch nog een laatste goede gerinnering aan haar. Fijn dat je in het goede deel van NZ zit en de zware aardbevingen niet hebt mee gemaakt! Best indrukwekkend hoor als je de beelden op TV ziet. Mooie plek ook weer waar je zit een prima ondekking due top 10 parken! Goede reis verder !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond

12 mei 1966

Actief sinds 21 Mei 2016
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 118052

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 31 December 2018

Ik ga mijn droom waarmaken!

Landen bezocht: