DAG 14: Di 15 Nov ’16 Waihi Beach naar Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu DAG 14: Di 15 Nov ’16 Waihi Beach naar Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu

DAG 14: Di 15 Nov ’16 Waihi Beach naar Rotorua

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

15 November 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Het werd toch geen ‘prima moment’ voor een relaxdagje, want het is gaan regenen en het is blijven regenen. Tja, en al zit je dan in Nieuw Zeeland en aan het strand, ook dan is het écht niet leuk! Het was zelfs nog erger dan in Nederland, want het is de hele dag nog geen vijf minuten droog geweest!
Ik mijn ‘stoute schoenen’ aangetrokken en naar de receptie gelopen om te proberen of ik evt. mijn extra dag alsnog kon annuleren. Gelukkig deed ze daar totaal niet moeilijk over en ben ik om 10.00 uur alsnog naar Rotorua vertrokken.
Wellicht had ik dit mazzeltje, omdat ik bij haar clublid van de TOP 10 Holiday Parken was geworden? De dag ervoor had zij mij namelijk gevraagd waar ik vandaan kwam, hoe lang ik wilde blijven en hoe lang ik überhaupt in NZ was. Vervolgens vertelde zij mij over hun ‘Top 10 clubcard’ van 49 dollar, die zowel in NZ als ook in Australië twee jaar geldig is.

Ik krijg per direct 10% korting op iedere overnachting en daarnaast allerlei kortingen op activiteiten, musea, cafés en restaurants, plaatselijke evenementen, camperverzekering, overtochten met ferry’s en een Mobil tankpas. Daar hoefde ik dus niet eens over na te denken, want met 25 overnachtingen heb ik die 49 dollar al terugverdiend. Tja, ook ik blijf dan toch een ‘zuinige’ Nederlander :-) haha.
Tot nu toe haalde ik de campings uit de AA-atlas, voor NL begrippen de ANWB-campinggids. De kwaliteit van die campings verschilt echter nogal, maar de prijs veelal niet. Toevallig was ik op een TOP 10 Holiday Park terechtgekomen en toen dacht ik wel meteen ‘wow’. Alles was zo netjes, goed schoon en alle gebouwen zijn goed geoutilleerd. Vervolgens zag ik een landkaart met al hun locaties in NZ en toen dacht ik wel: ‘daar ga ik de volgende keer weer informeren’. Tja, en in de rest van deze vakantie wordt het dus alleen nog maar overnachten bij een TOP 10 Holiday Park.

Zoals gezegd reed ik dus om 10.00 uur weg. Door al die regen en laaghangende bewolking zie je helaas helemaal niets van de mooie route met al die bergen en dalen. Ik moest de camper geconcentreerd door de vele scherpe 45 en 55 km bochten sturen en met dit weer is dat best vermoeiend kan ik je vertellen. Voor de rest valt er weinig leuks te melden vandaag. Onderweg ben ik maar een shopping-mall ingevlucht om wat te eten, te drinken en boodschappen te doen.
Rond 16.00 uur kwam ik gelukkig op het ‘Rotorua Top 10 Holiday Park’ aan, waar het nog steeds regende. Gelukkig kan je van mijn tweepersoonsbed een bank maken en van de ‘uitklapbare zijkant’ een tafel. Zodoende kon ik mooi met mijn reisverslagen en foto’s aan de slag, want ook de rest van de middag en avond heeft het alleen maar geregend. En het klinkt misschien gek, maar het geluid van al die regen op de camper vind ik dan wel weer grappig, helemaal als je lekker warm onder het dekbed ligt :-).

Tot slot ga ik toch nog wat vertellen over Rotorua. Deze stad heeft namelijk tientallen warmwaterbronnen c.q. thermische baden met een bepaald type water bv. alkaline-water of Silica-laden water. Dat water kan maar liefst een temperatuur bereiken van 212 Fahrenheit! Dat koelen ze af en vervoeren ze vervolgens per pijpleiding naar de wereldbekende ‘Polynesian Spa’. Mensen uit alle werelddelen komen blijkbaar speciaal voor deze ‘Spa’ hier vakantie houden. Het schijnt verjongend te werken voor de huid en anderen geloven ook in de genezende kracht van dit water voor allerhand kwaaltjes.
Zoiets als dit, heb ik werkelijk nog nooit gezien in mijn leven. Ik had bij aankomst wel van die ‘rookwolken’ gezien boven struiken en tussen de bomen, maar daar toen nog niets bij gedacht. Door de hele stad heen en bv. gewoon in het park zijn er tientallen meertjes of gewoon gaten in de grond waar kokend water uit komt borrelen. Echt zo onvoorstelbaar om te zien en dus ook echt heel gevaarlijk. En dat komt zomaar uit de grond naar boven borrelen, ongelooflijk!

Het Holiday Park waar ik zit heeft dus ook zo thermische bron onder het Park. Iedere dag vullen zij hun grote en kleine ‘hottub’ met vers water uit die bron. De een is altijd 38 en de andere altijd 40 graden. En die ‘hottub’ ga ik morgenochtend maar eens proberen. De meeste mensen vertrekken namelijk na 1 nacht en dan is het lekker rustig op het Park :-). Welterusten maar weer!

  • 16 November 2016 - 09:09

    Willie:

    Ja deze doet het, dankjewel!
    XXX

  • 16 November 2016 - 19:13

    Cor:

    Ook ik kon 13 niet openen Willie!
    Wat een bijzonder verhaal zeg over die warmte bronnen!
    Heel indrukwekkend en als je als jonge god terug komt weten wij waardoor het gekomen is;)-
    Nog wat gehoord over de aardbeving en naschokken? Het schijnt toch heel heftig geweest te zijn met miljarden€ schade!! Toch maar in Noord blijven misschien en je reis tempo iets langzamer maken! Geniet lekker man en ik kijk weer uit naar je volgende verslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond

12 mei 1966

Actief sinds 21 Mei 2016
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 118017

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 31 December 2018

Ik ga mijn droom waarmaken!

Landen bezocht: