DAG 16: Do 17 Nov ’16 Rotorua naar Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu DAG 16: Do 17 Nov ’16 Rotorua naar Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu

DAG 16: Do 17 Nov ’16 Rotorua naar Taupo

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

17 November 2016 | Nieuw Zeeland, Taupo

Goedemorgen voor jullie, goedenavond voor mij :-) Voor de afwisseling werd ik wakker met, jawel regen en een ‘kreeftrood gezicht’! Terwijl de maanden november t/m februari de maanden met de minste regen moeten zijn, heb ik die beleving op dit moment totaal niet. Hoe moet het de rest van het jaar dan wel niet zijn, nog erger als in Engeland dus! Dus mensen als je een ‘mooi weer’ vakantie wilt, dan moet je zeker niet naar NZ toe komen ha ha ha.
Desalniettemin vind ik het wel grappig hoe hard de regen op de camper klettert, terwijl ik nog lekker warm onder mijn dekbed lig. En zolang ik niet in een tent bivakkeer, zoals ook velen doen, vind ik die regen tot nu toe nog geen spelbreker. Gisterenmiddag werd het bv. zo mooi en zonnig weer dat ik er gisteravond uit zag als een kreeft. Jeetje, dat je hier in zo korte tijd zo ‘verbranden’ kan zeg. Gelukkig had ik er geen last van, maar er gaat nu toch standaard zonnebrandcrème mee in de tas.

Enfin, NZ heeft nu eenmaal een zeeklimaat, dus het ene moment kan het stortregenen en een half uur later kan de zon volop schijnen. Onderweg hiernaartoe heb ik minimaal tien stortbuien gehad en je kan ze gewoon aan zien komen c.q. je rijdt er gewoon in. Ik heb geprobeerd om er een foto van te maken, die zegt genoeg. Je kan in ieder geval absoluut niet op het weer vertrouwen, zo zonnig als het kan zijn zo drijfnat kan je opeens worden.

Aangezien ik vandaag nog het een en ander in Rotorua wilde zien reed ik om half 9 al van het Holiday Park af. Op naar het Whakarewarewa woud. Naast dat het een prachtig bos is om doorheen te wandelen met die immens grote bomen, zijn daar ook thermische meren. Die meren zijn altijd rond de 30 graden en worden vooral door de lokale bevolking gebruikt om te badderen c.q. hun verjongingskuur te halen. Zo wonderbaarlijk om te zien, maar om daar nu bij in te springen, nee toch maar niet hihi! En wat ik gisteren nog niet verteld had is dat een groot deel van die thermische bronnen ook enorm ‘stinken’. Ik vind het in ieder geval een vieze geur en je komt het op allerlei plekken in de stad tegen, al zijn het maar kleine bronnetjes. Het ruikt een beetje naar ‘rotte eieren’ of zo.

Daarna ben ik naar de mooiste plek van Rotorua gegaan, waar ik gisteren expres nog niet over verteld had, namelijk de Gondola. Het is een soort Skilift die je boven naar de berg brengt. Daar kan je lunchen, brunchen, dineren in een prachtig restaurant met uitzicht op de stad. Verder is er een kabelbaan waar je ze in een tuig aanhangen en dan ga je heel erg snel naar beneden. Er is een tweede kabelbaan waar je in kan zitten en die je door de bossen voert en een soort kartbaan waar je in skelters, die je zelf moet bedienen, de berg af suist. Stuk voor stuk geweldige activiteiten en volop fun om al die mensen al die gekkigheid te zien doen, ik heb me er opperbest vermaakt.

Eenmaal in het restaurant kwam ik de buschauffeur weer tegen die bij mij in de Gondola zat, nadat hij een schoolklas had afgezet. Ik zat al aan de cappuccino en hij vroeg of het goed was dat hij er bij kwam zitten. Natuurlijk is dat goed en je raadt het natuurlijk al, we kwamen volop in gesprek. Hij heeft mij nog van alles verteld over NZ en veel gevraagd over NL. Daarna heeft hij op mijn kaart geschreven en getekend waar ik zeker nog naar toe moet gaan en wat ik over kan slaan. Het oostelijke deel van Noord Nieuw Zeeland is nu dus afgevallen. Het is zeker een kilometer of 300 rijden en het is allemaal vergelijkbaar met de kustplaatsen die ik al gezien heb. Het zijn hoofdzakelijk kleine dorpen en volgens hem niet echt de moeite waard, dan kan ik beter de westkust en richting Wellington gaan. Kortom een superleuke ontmoeting waarna ik op weg ben gegaan naar Taupo.

Onderweg diverse keren echt hondenweer gehad, dat zijn complete slagregens en ik moet beide handen echt wel aan het stuur houden, want de camper vangt veel wind en ik wil hem natuurlijk wel op de weg houden. Op naar het volgende Top 10 Holiday Park en deze is nog mooier en nieuwer dan de anderen waar ik was. Opnieuw een prachtig zwembad en twee hottubs, dus camper neerzetten en badderen maar weer! Dit Park heeft zelfs een bar tussen het zwembad en de hottubs in, hoe perfecter wil je het nog hebben zeg?
Daarna terug naar de camper, douchen en de keuken in om te koken en daar kom ik voor de eerste keer Nederlanders tegen. Een ouder echtpaar uit Helmond die ook aan het rondreizen zijn en uiteraard was het leuk om eindelijk weer eens Nederlands te praten i.p.v. Engels.
Daarna nog een tijdje met hun en anderen in de Lounge gezeten en op naar de camper om nog wat tekst weg te typen en mijn foto’s uit te zoeken en daar laat ik het bij voor vandaag. Welterusten!

  • 17 November 2016 - 11:43

    Lionne:

    Goeie morgen/avond vakantieganger

    Jammer van al die regen in de eerste weken van je vakantie, en dat in de lente
    Tja het weer doet wat ie wil, ook in New Zeeland !
    Hopen dat het droger gaat worden want een keer heb je er wel genoeg van lijkt mij zo.

    Leuk om mee te lezen hoe en wat je daar doet, wat een leuk filmpje zeg!
    Mooi uitzicht maar dan moet je geen hoogtevrees hebben, haha
    In een tuigje terug naar beneden? ja dat lijkt me wel wat..........

    Fijne dag daar en grtje van mij






  • 17 November 2016 - 16:30

    Cor:

    Nou je zult wel lekker slapen met al dat gebadder tussen bar en hottubs :)
    Mooi hoor die verhalen, en handig zo'n chauffeur die je tips geeft die honderde km reizen bespaart! Heb je ook in een tuigje gehangen of relaxed met kabelbaan afgedaald?
    Mooie foto's ook weer, jaloersmakend gewoon! Geniet er van ondanks de vele regen, er komt nog een mooie zomer voor je aan daar. Grtz Vor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond

12 mei 1966

Actief sinds 21 Mei 2016
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 118012

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 31 December 2018

Ik ga mijn droom waarmaken!

Landen bezocht: