DAG 57: Wo 28 Dec ’16 Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu DAG 57: Wo 28 Dec ’16 Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu

DAG 57: Wo 28 Dec ’16 Sydney

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

28 December 2016 | Australië, Sydney

Ik had vannacht ‘Do not disturb’ aan de deur gehangen en heb wat langer geslapen dan normaal :-) Het is een rustig en vooral een ‘lui’ begin van de dag en vanuit mijn bed kijk ik het ochtendnieuws.
Vandaag wordt een grotendeels met tegenzin verplichte rustdag. Wil ik de komende dagen nog wat meer van Sydney zien, dan zal ik mijn lijf wat meer rust moeten geven om te herstellen.

Al is de grote vraag sowieso hoe ik de komende dagen in Sydney door moet gaan brengen? Normaal gesproken zou het in Sydney nu rond de 25 graden moeten zijn, maar het is al dagenlang rond de 30 graden. Voor de komende dagen voorspellen ze buitengewoon warm weer. Tot aan oudejaarsdag gaat het in de stad 37 graden worden en in Sydney-West voorspellen ze zelfs 42 graden. Als de voorspellingen uitkomen gaat deze periode de boeken in als de warmste periode ooit gemeten. Tot nu toe was het voor mij ook nog redelijk te doen, maar 37 graden is wel heel erg warm. Alhoewel ik ook merk dat het lijf zich met de dag meer aanpast aan deze temperaturen. Afijn, we gaan het zien.
Mocht het inderdaad zo warm worden, met een hoge en benauwende luchtvochtigheid, dan zit er niets anders op als bv. ‘koele’ musea op te zoeken. In ieder geval moet ik ‘binnen activiteiten’ vinden die vlakbij een station liggen. In het ergste geval moet ik mij terugtrekken in mijn hotelkamer met de airconditioning op standje hoog.

Eerst maar eens het ritueeltje en naar de supermarkt toe, echt zo ideaal dat die aan de overkant zit! In de tussentijd heb ik mij bedacht dat ik vandaag naar een strand ergens rondom de stad ga, maar welke moet ik nog achter zien te komen. Dan neem ik leesvoer mee en kan ik daar toch mijn rust pakken, ondanks dat ik normaal gesproken geen middag op het strand zou gaan liggen. Maar alles beter dan in de hotelkamer zitten of toch door blijven lopen met mijn klachten.

Vanuit de supermarkt loop ik door naar de ‘VVV-kiosk’ en daar zit een hele vriendelijke dame. Per bus of trein zijn er meerdere mogelijkheden, maar het ligt eraan wat ik zoek. Het meest populaire strand is uiteraard ‘Bondi Beach’ en daarna ‘Manly’, maar vanuit het station moet je wel eerst een stuk lopen. Er zijn echter ook kleinere, minder populaire stranden rondom de stad waar ik makkelijk met ferry kan komen. Perfect, want ik zoek juist een rustiger strand en als het kan ook een wat schaduwrijk strandgebied en niet te veel ‘schreeuwende’ kleine kinderen :-). Met mijn wensen verwijst ze mij door naar ‘Watsons Bay’. Daar zal het in de vakantieperiode en met deze temperaturen ook drukker zijn dan normaal, maar zeker niet overbevolkt. Zogezegd, zo gedaan.

Prima tip van deze dame! Vanuit mijn station kan ik overstappen bij het gemeentehuis en dan rechtstreeks naar de ferryterminal. Daar hoef ik maar 100 meter te lopen naar de ferry en die zet mij naast het strand af. Het is inderdaad niet abnormaal druk en er is niet alleen een zandstrand, maar ook een ‘grasweide’, genoeg bomen om in de schaduw te liggen en een kiosk om eten en drinken te kopen. Perfect! Tja, en verder valt er weinig te vertellen over deze middag, iedereen kent immers een strandmiddag wel :-). Foto’s zijn er vandaag ook niet, want het lijkt mij niet verstandig om mijn Smartphone of tablet op het strand achter te laten als ik zelf aan het afkoelen ben in de Watsons Bay.
Tot aan het begin van de avond heb ik alleen maar geluierd en ik vind dit een prima plek. Doordat er steeds ferry’s en andere boten varen valt er genoeg te zien. Iets verderop zijn zelfs drie watervliegtuigen die rondvluchten boven de stad maken en die je steeds opnieuw ziet opstijgen en landen. Dus vervelen hoef je je echt niet.

Terug naar de ferryterminal en daar zitten leuke terrasjes en dat lijkt mij een prima plek om te eten en een ijskoud biertje te drinken, extra lekker met deze temperaturen. Daarna terug naar het hotel en de rest van de avond is een rustige typ- en tv-avond. Tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond

12 mei 1966

Actief sinds 21 Mei 2016
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 118092

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 31 December 2018

Ik ga mijn droom waarmaken!

Landen bezocht: