DAG 79: Do 19 Jan ’17 Gold Coast: Surfer Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu DAG 79: Do 19 Jan ’17 Gold Coast: Surfer Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu

DAG 79: Do 19 Jan ’17 Gold Coast: Surfer Paradise

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

19 Januari 2017 | Australië, Surfers Paradise

Hoe gaaf is het niet, dat je voor het slapen gaan maar 50 meter hoeft te lopen en op het strand staat. Ik kon het gisteravond natuurlijk niet laten om daar nog te gaan wandelen en daar te gaan zitten en een biertje te drinken. Het geluid en de geur van de zee, de stevige wind en de lampen van de dorpen en steden verderop, zo gaaf :-). Voor mij zijn dit plekken en momenten waar je mij gerust uren kan laten zitten, zeker met de aangename temperaturen die hier s ’nachts ook nog zijn.

Vanmorgen ben ik op tijd mijn bed uit en al vroeg bij het zwembad. Het water heeft een temperatuur van 23 graden en ik heb voor de verandering eens geen zout en zand aan mijn lijf ha haha. Daarna het ligbed op onder de parasol. Het is niet echt druk in de accommodatie, want met mij liggen er maar twee andere mensen bij het zwembad. Ik blijf niet te lang liggen, want ook al lig ik onder een parasol dan nog is de zon sterk. Daarna douchen en natuurlijk wil ik meteen naar ‘Surfer Paradise’. Dus de auto in en na 19,7 kilometer rijden ben ik er. Je kan er 3 uur gratis parkeren, tenzij dat je te lui bent om te lopen en vlakbij het centrum wilt parkeren, dan moet je betalen.

‘Surfer Paradise’ is voor mij net alsof je in een filmscene stapt. Ontzettend veel hotels en andere bedrijven in hoge gebouwen, kilometerslange witte stranden, ontelbare lifeguards aan het strand, een prachtige boulevard en natuurlijk volop bars, restaurants, winkels en veel zongebruinde mensen. De een is nog bruiner dan de ander en wat gaat dat hard op het water met die surfers en kitesurfers.
Zoals ik al verwacht had zijn hier vooral veel jongeren te vinden. Je kan niet alleen zwemmen, zonnen en allerlei watersporten uitoefenen, maar je kan hier zelfs barbecueën aan de boulevard. Geweldig om een groep van zo twintig jongeren te zien die aan de boulevard hun broodjes smeren en hun BBQ-worstjes bakken en braden om vervolgens weer de zee in te duiken of op te surfen.

De rest van de middag loop ik de boulevard op en af, wandel ik allerlei zijstraatjes in- en uit en loop ik een rondje door het winkelcentrum en langs het strand. Alles is super-commercieel, maar dat kan je op een plek als dit verwachten. Veel van de mensen die nu nog aan het strand liggen, zullen vanavond op een van de vele terrassen van de barretjes zitten en daarna de discotheek in gaan. Ik heb het vermoeden dat ze daarna vooral veel ‘feesten, beesten en zuipen’ en gelijk hebben ze :-).
Dit is voor mij zo bijzondere plek om te zijn, maar ook moeilijk om te omschrijven. Ik kan het niet in woorden vatten, dit moet je gewoon zelf zien en ervaren. Na een terrasje en wat gegeten te hebben loop ik terug naar de auto voordat ik een bon heb, want ze zijn hier echt streng. Ik rij wat rond in de buurt om wat meer te zien van de omgeving en daarna rij ik toch weer terug naar het centrum, zodat ik nog drie uurtjes hier rond kan lopen, zitten en kijken.

Rond etenstijd rij ik terug naar mijn appartement en onderweg doe ik boodschappen bij de Aldi voor het avondeten. De rest van de avond doe ik eigenlijk niets meer dan koken, nieuws kijken, tekst typen en folders doorworstelen voor hetgeen ik de komende dagen nog wil doen. Als ik dat ook beu ben pak ik mij een biertje uit de koelkast en ga ik een wandeling maken langs het strand. Vandaag dus een kort, maar krachtig reisverslag. Tot morgen!

  • 22 Januari 2017 - 20:46

    Cor:

    Hoi Raymond, wat een verschil zeg surfer Paradise of de omgeving van je appartement.
    Je hebt wederom goede keuze gemaakt, en de luxe die je nu hebt is prachtig je begint op een Yup te lijken! haha
    Heerlijk relaxed lijkt me het leventje zoals je dat nu hebt. Geniet er van want voor je het weet zijn je 45 dagen Australië ook om. Niet teveel km rijden en genieten van rust en zee doet je goed zo te horen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond

12 mei 1966

Actief sinds 21 Mei 2016
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 118057

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 31 December 2018

Ik ga mijn droom waarmaken!

Landen bezocht: