DAG 84: Di 24 Jan ’17 Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu DAG 84: Di 24 Jan ’17 Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu

DAG 84: Di 24 Jan ’17 Brisbane

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

24 Januari 2017 | Australië, Brisbane

Wat was de dag van gisteren een indrukwekkend begin van een week in Brisbane. Een ontzettend gave stad! Deze ochtend loop ik richting een klein park niet ver van mijn hotel, daar is namelijk de 4de halte van de hop-on hop-off bus. Maar eerst pak ik nog een terrasje aan de overkant en wacht ik op de volgende bus, zodat ik mijn 24 uurs kaartje morgenochtend ook nog kan gebruiken.

Iets na elven stap ik op en de hele route in een keer rijden duurt 90 minuten. Opnieuw is goed merkbaar dat het hoogseizoen voorbij is, het is niet heel druk en de chauffeur vertelt dat er nog maar twee bussen rondrijden. Dus als ik ergens uitstap moet ik er rekening mee houden dat ik maximaal 45 minuten moet wachten totdat ik weer op de bus kan hoppen :-). Helemaal prima!
Met de oordopjes die je krijgt heb je de mogelijkheid om het verhaal van de stad te horen. Ik vind dat altijd perfect om op deze manier de stad te verkennen en te leren kennen. Daarna heb ik een beetje het idee waar ik ongeveer moet zijn en wat ik per se wil zien. Eerst rij ik een hele ronde mee en blijf vervolgens zitten voor de 2de rit om vervolgens bij de 12de halte aan de andere kant van de stad en aan de andere kant van de oever uit te stappen. Het heet hier ‘Kangoeroe Point’ en je hebt een prachtig uitzicht op de rivier en de stad.

Vandaar is het een aardig stukje teruglopen naar ‘South Bank’, maar met zo mooi en zonnig weer is dat niet zo probleem, zelfs niet met 30 graden. Ik ben totaal verrast als ik vanuit het park opeens een zwembad zie. Dan blijkt het niet één, maar zelfs drie verschillende zwembaden te zijn inclusief een zonneweide en met diverse horeca in de buurt. Wow, wat is dit mooi gedaan zeg en met de stad op de achtergrond heeft het een hele bijzondere uitstraling. Tja, doordat je niet echt een strand vlakbij de stad hebt en in de rivier niet kan zwemmen hebben ze dit kunstmatige strand aangelegd. Ik vind het supercool gedaan en zou hier ook zeker naar toekomen als ik in Brisbane zou wonen.

Vandaar loop ik het park weer in richting het reuzenrad en daar staat ook een mooi chinees huisje. Tijd voor een waterijsje en een bankje in de schaduw. Muziekje op en daar ga ik een tijdje zitten en genieten van waar ik ben en om de indrukken van vandaag te laten bezinken. Inmiddels heb ik de nodige kilometers gelopen en dat kan ik merken in mijn benen, dus even een rustmoment. Daarna loop ik de brug weer over, de stad in, onder en door het Centraal Station en op naar mijn hotel. Niets zo lekker als bezweet op de kamer aankomen en meteen een verfrissende douche te kunnen nemen, heerlijk!

In dit hotel zit ook een restaurant en als gast kan ik daar voor nog geen 20 dollar dineren, dus dat is wat ik vandaag maar eens ga doen. Eventueel kan ik hier ook goedkoop ontbijten, maar dat is natuurlijk een Engels ontbijt met alles erop en eraan. Daar hou ik op de vroege ochtend helemaal niet van. Ik ben een echte kaaskop en wil gewoon een echte boterham met kaas of vleeswaren. Geen droge, witte vierkante sneetjes die je in een tostiapparaat moet stoppen en waar ik daarna alleen maar zoetigheid op kan smeren, bah ha haha!
De supermarkt zit bij mij om de hoek, dus om daar mijn ontbijt vandaan te halen is een beter idee. De menukaart is niet heel uitgebreid maar de keus tussen kip, vis en rund- of varkensvlees is prima en ik heb lekker gegeten. Om hier te eten is zeker voor herhaling vatbaar.

De avond is een app, surf- en typavond en om de vele foto’s uit te zoeken van de afgelopen dagen. Het is gewoon lastig om van tientallen foto’s steeds de mooiste eruit te zoeken. Het liefst zou ik ze allemaal op de reiswebsite plaatsen, maar helaas is dat onmogelijk. Gelukkig ook maar, want dat vind ik veel teveel werk om te doen ha haha :-). Bij veel foto’s kan ik wel iets vertellen, maar veel foto’s spreken voor zichzelf denk ik. Het zou ook te veel typewerk worden als ik alles wil delen wat ikzelf allemaal te horen en/of te lezen krijg. Ik denk met hetgeen ik al met jullie deel dat dat meer dan voldoende is. Vanavond duik ik lekker op tijd mijn bed in, zodat ik morgen op tijd bij de bus ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond

12 mei 1966

Actief sinds 21 Mei 2016
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 118062

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 31 December 2018

Ik ga mijn droom waarmaken!

Landen bezocht: