DAG 91: Di 31 Jan ’17 Mooloolaba – Sea Life - Reisverslag uit Mooloolaba, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu DAG 91: Di 31 Jan ’17 Mooloolaba – Sea Life - Reisverslag uit Mooloolaba, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu

DAG 91: Di 31 Jan ’17 Mooloolaba – Sea Life

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

31 Januari 2017 | Australië, Mooloolaba

Een hele goedemorgen ……… ik stapte vanmorgen uit mijn bed en ik heb me dan toch een spierpijn in mijn kuiten. Als ik nog niet wist dat daar spieren zitten, dan weet ik het nu :-). Al dat lopen, klimmen en klauteren over de heuvels en tegen de bergen op heeft zijn effect wel gehad :-). Een maatje van mij zou zeggen: “Ja jochie, je begint echt oud te worden”. Ondanks de spierpijn begint deze ochtend toch meteen actief. Na de koffie meteen douchen, eten en wegwezen.



Om de hoek bij mijn motel zit ‘Sea Life’. Daar wil ik binnen zijn zodra de deuren opengaan en voordat het daar krioelt van (huilende en/of schreeuwende) kinderen :-). Om klokslag 8.30 uur gaan de deuren open en kan ik op mijn gemak veel dieren zien, fotograferen en informatie over ze lezen. Er zijn maar liefst negen zones met verschillende dieren. Van kikkers, schildpadden, tientallen soorten kleine, grote en bijzondere soorten vissen en natuurlijk de zeeleeuwen.
Het ene aquarium is wat groter dan de andere, maar het zijn er zoveel dat je er op je gemak langs heen kan lopen ook al zou het druk zijn. Het is wel erg moeilijk om de zwemmende dieren goed op de foto te krijgen, want ze zwemmen zo snel dat mijn camera het niet voor elkaar krijgt om de scherpte vast te houden en dus scherpe foto’s te maken.
In de 18 meter lange onderwatertunnel een goede reden om een deel te filmen, want daar zwemmen ze nog sneller doorheen dan de kleinere aquaria. Er zijn verschillende momenten dat ze in een bepaalde zone de dieren voederen en over ze vertellen en uiteraard zijn dat de mooiste momenten waarvan ik de meeste bezoek. De leukste presentatie is uiteraard de ‘Seal Presentation’ al is het deels in scene gezet, maar voor kinderen natuurlijk hilarisch.



Rond het middaguur heb ik het wel gezien en loop ik een rondje door de haven. Nu kan je echt heel goed zien en merken dat het hoogseizoen voorbij is. Veel shops zijn niet eens opengegaan en ik kom daar maar weinig mensen tegen. Toch leuk om even een rondje te lopen, maar aan de boulevard is het een stuk gezelliger. Daar zoek ik een terrasje op voor een echte cappuccino met een broodje. Daarna terug naar mijn hotel, omkleden, badlaken mee en op naar het strand en de zee. Het is lekker rustig en ik heb gewoon geen zin om ook maar iets zinnigs te doen vandaag. Dus ik ga heerlijk onder de bomen in het gras liggen luieren en af en toe neem ik een verkoelende sprong in de zee. Nou ja verkoelend, zelfs het zeewater heeft een temperatuur van 22 graden.

Aan het eind van de middag terug naar het hotel, douchen en omkleden om bij de supermarkt wat boodschappen te doen. Het is maar een paar honderd meter lopen, dus dat is zo gepiept. Vervolgens loop ik naar de andere overkant van de straat waar iets van tien (afhaal)restaurantjes zijn en natuurlijk ook een McDove. Ideaal en deze keer neem ik maar eens rijst met kip in zoetzure saus. Daarna is het wel lekker om nog even een rondje langs het strand te lopen en op een van de vele bankjes te genieten van de zeewind en het feit dat het in de avond wat afkoelt. De avond eindigt lui en onderuit gezakt in de bank voor de tv. Ik ga op tijd mijn bed in, want voor morgen heb ik de nodige plannen en wil ik op tijd weg. Tot dan maar weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond

12 mei 1966

Actief sinds 21 Mei 2016
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 117943

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 31 December 2018

Ik ga mijn droom waarmaken!

Landen bezocht: