4 Nov ’16 DAG 3: Dubai; zwembad en twee city tours - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu 4 Nov ’16 DAG 3: Dubai; zwembad en twee city tours - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu

4 Nov ’16 DAG 3: Dubai; zwembad en twee city tours

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

04 November 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

4 Nov ’16 DAG 3: Dubai; zwembad en twee city tours
Tja, de 2de dag in Dubai alweer. Ik heb toch langer geslapen dan ik van plan was. Ik was te moe om echt vroeg op te staan en ben toch weer in slaap gevallen. Om 10.00 nog snel gaan ontbijten en daarna meteen door naar de 15de verdieping om te genieten van de zon, het zwembad en de 30 graden. En ja hoor, weer had ik het zwembad en bubbelbad helemaal voor mij alleen hihi.

Tegen de middag ben ik met de metro naar de Dubai Mall gegaan, waar twee ‘Hop-On Hop-Off’ City Tours elkaar kruisen. De rode lijn is de ‘City Tour’ en duurt maar liefst 2 uur. De groene lijn is de ‘Beach Tour’ en duurt zelfs 2,5 uur en dan heb je nog de 1,5 uur durende blauwe ‘Marina Tour’, maar daar had ik al een groot deel van gezien tijdens mijn avondwandeling van gisteren.

Onderweg ben ik met de rode lijn nog twee keer uitgestapt. Een keer bij een soort markt en de tweede keer bij de ‘oude’ stad, maar ook daar had ik te weinig tijd om alles goed te kunnen bekijken. Dus toch maar weer tijdig op de bus gehopt. Dan merk je wel dat twee dagen Dubai echt tekort is.
En omdat de laatste bus van de groene lijn uiterlijk om 20.20 bij zijn eindpunt moet zijn, moest ik op zijn laatst om 17.30 op de groene lijn stappen. En voor het instappen moest ik ook nog iets gegeten hebben en in het bezit zijn van een nieuwe fles water. Met wat sneller doorlopen en wat ‘fastfood’ en veel te duur ijs is dat toch gelukt. De groene tour gaat ook naar en over het palmeiland en wat ze daar allemaal gebouwd hebben zeg, ‘only for the rich and famous people’.

Opnieuw kan ik niet anders zeggen dan dat ik zwaar onder de indruk ben van alles wat ik in Dubai gezien heb. Natuurlijk is Dubai een kwestie van smaak en roept al dat pompeuze gedoe allerlei gedachten op, maar ik ben blij dat ik het heb mogen zien en ik heb er enorm van genoten! Zie mijn foto’s, want het is niet in woorden uit te drukken en zelfs zijn de foto’s maar een klein deel van wat mijn grote blikveld alleemaal gezien heeft!

TIP 1: Mocht je ooit een keer naar Dubai gaan of er als tussenstop even kunnen blijven, ga er dan minimaal vier dagen naar toe. Twee dagen is wat mij betreft echt veel tekort. Ik had graag nog wat meer willen zien en doen wat activiteiten en omgeving betreft, maar dat is echt onmogelijk in twee dagen tijd. Ik heb de belangrijkste highlights er nu maar uitgepakt, maar had graag meer gezien. Uiteindelijk was ik rond 22.00 in het hotel, snel een frisse douche en mijn koffer alweer inpakken.
Om 6.30 gaat de wekker, om 7.30 ga ik met de taxi richting vliegveld en om 9.55 moet ik boarden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond

12 mei 1966

Actief sinds 21 Mei 2016
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 118095

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 31 December 2018

Ik ga mijn droom waarmaken!

Landen bezocht: