DAG 15: Wo 16 Nov ’16 Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu DAG 15: Wo 16 Nov ’16 Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu

DAG 15: Wo 16 Nov ’16 Rotorua

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

16 November 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Na een nacht met nog meer regen heb ik heerlijk geslapen. Daarna ontbijten en wat zitten Whatsappen en Telegrammen met wat mensen in Nederland:-) Vanaf een uur of 9.00 zie je de meeste campers weer vertrekken, dus ik dacht op naar de ‘hottub’ die ze nog aan het vullen waren.
Om 9.30 waren ze klaar en zoals ik al dacht, ik had hem de eerste 20 minuten voor mij alleen hihi.

Wat is dat een aparte ervaring zeg, als je van het koude winderige weer opeens in 38 graden warm water in de buitenlucht zit. Mijn lijf reageerde er meteen op, maar ik kan niet omschrijven wat er dan gebeurd. Het is in ieder geval echt super superlekker. Daarna even over naar het 40 graden bad, maar jeetje zeg dat is dan misschien maar 2 graden meer, maar mij toch net iets te warm.
Maar in die andere kan ik ook geen uur blijven zitten hoor. Op een bepaald moment stijgt die warmte naar mijn hoofd, begin ik zelfs te zweten en dan vind ik het wel mooi geweest. Op naar de douche en daarna meteen de stad in, want gelukkig schijnt het zonnetje weer.

Eerst door het stadscentrum heen gelopen dat ook hier niet echt veel voorstelt. Ik weet niet, maar tot nu toe spreekt mij de uitstraling van winkels en winkelcentra niet echt aan. Ook hier staan veel winkelpanden leeg en maken al die ‘te huur’ plakkaten het er alleen maar lelijker op.
Op naar de ‘Government Gardens’ en het museum en dan ben ik alweer verkocht. Jeetje mina wat is het hier mooi, zie de foto’s en dan zijn woorden verder overbodig. Daarna ben ik langs het ‘Lake Rotorua’ gelopen en naar een stukje stad waar nog mensen volgens de ‘Indianen-traditie’ wonen. Tot slot het ‘Kuirau Park’ ingelopen met al die verschillende thermische meren, waar je middels houten bruggen overheen kan lopen, echt zo onvoorstelbaar mooi om dit te zien.

Verder is in Rotorua veel afgestemd op de jongere(n) backpackers. Het zijn stuk voor stuk superleuke activiteiten, maar voor mij veelal dingen die ik op mijn leeftijd echt niet meer durf te doen. Een kleine greep uit het aanbod: een Skydive uit het vliegtuig, in een plastic bal van 3 meter doorsnee de heuvel afgaan, mountainbiken door de bergen, met een Kaitiaki raften op de Kaituna River, in een Rapids Jet met 100 km/u het meer over, Bungy Jumpen en met een watervliegtuig of helikopter over de thermische meren en vulkaan bij Rotorua. Die laatste zou ik wel durven en een keer willen doen, wie weet ergens in deze vakantie nog? Mijn conclusie voor vandaag:
Eigenlijk moet je dit soort reizen met je vrienden kunnen doen als je ergens tussen de 20 en 30 bent. Maar tja, helaas ontbreekt het dan vaak aan tijd en geld en liggen veelal de prioriteiten anders inzake studie, carrière, werk, relatie, samenwonen etc. etc.
Wat dat betreft zou ik tegen iedereen in die leeftijd nu zeggen: ‘Als je de kans hebt of ook maar krijgt, pak hem vooral met beide handen aan en ga! Dus Bastiaan, Daan en Oliver jullie zijn supergoed bezig met respectievelijk Curaçao, Zuid-Afrika en Australië!! Wat er ook gebeurd in de toekomst, deze ervaring(en) pakken ze jullie nooit meer af moet je maar denken!
Enne ….. Casper wat ik jou nog vertellen kan is dat Nieuw Zeeland een walhalla voor golfers is. Het wemelt hier van de mooiste golfbanen heb ik me laten vertellen, dus mocht je in de toekomst nog eens de kans krijgen :-). Je moet maar zo denken: ‘we leven maar één keer’.
Daar laat ik het bij voor vandaag, morgen reis ik door naar Taupo en natuurlijk ‘Lake Taupo’.

  • 16 November 2016 - 21:18

    M&M:

    Ey maatje, leuke verhalen heb je geschreven! De manier hoe jij alles beschrijft leest zo prettig, alsof wij een beetje meereizen. Door al die foto’s krijgen wij er nog meer beeld bij, het ziet er daar echt wel gaaf uit aan de eerste foto’s te zien. Wij kijken alweer uit naar het volgende reisverslag. Nog gelukt met Instagram? Groetjes van M&M en vooral blijven genieten, ook al regent het af en toe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond

12 mei 1966

Actief sinds 21 Mei 2016
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 118058

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 31 December 2018

Ik ga mijn droom waarmaken!

Landen bezocht: