DAG 61: Zo 1 Jan ’17 Nieuwjaarsdag in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu DAG 61: Zo 1 Jan ’17 Nieuwjaarsdag in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu

DAG 61: Zo 1 Jan ’17 Nieuwjaarsdag in Sydney

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

01 Januari 2017 | Australië, Sydney

Ik heb het in de afgelopen nacht niet te laat gemaakt. Potts Point is een leuke, levendige wijk maar in de nachtelijke uren vooral gericht op de uitgaande jongeren en daar hoor ik helaas niet meer bij. Ik kom ook vooral uitgaande jongeren tegen als ik vanuit de stad terugloop richting mijn hotel. Het uitgaansritueel hier doet mij denken aan die van de Engelsen. Waarom moeten jongeren, met hun toch al scherpe Engelse accent, zo hard praten of beter gezegd elkaar zo ‘overschreeuwen’? Als ze aangeschoten of dronken zijn schreeuwen ze nog harder en dan zijn het net ‘haantjes’, de een is nog stoerder dan de ander. In Potts Point zijn veel meer clubs dan leuke kroegen en een deel van de clubs heeft zelfs live entertainment in de vorm van ‘dansende dames’ en dan weet je genoeg. In ieder geval hebben dat soort clubs niet mijn interesse :-) ook al worden anderen en ik om de 3 meter aangesproken door een ‘propper’ om toch vooral naar binnen te gaan. Nou nee, dank je ha haha.

Gelukkig is er een leuke kroeg op de hoek van de straat en vanwege oudejaarsnacht mag het terras tot 2.00 uur openblijven, dus daar kan ik een heerlijk koud biertje drinken. Daarna ga ik terug naar het hotel, eerst douchen en dan wil ik natuurlijk mijn vuurwerkfilmpje kijken en monteren. Vanaf het aftellen heb ik de Smartphone omhooggehouden en gefilmd en dan maar hopen dat alles er goed op staat. Het vuurwerk duurde in totaal 12,22 minuten en dat is 1.48 GB aan beeldmateriaal, te veel om per WhatsApp of via de website te delen, dus jullie hebben slechts 2 minuten van de 12,22 gezien :-).

Wat nieuwjaarsdag betreft ben ik snel klaar vandaag, want naast het vele Whatsappen en Telegrammen heb ik helemaal niets anders gedaan dan een witte was draaien, internetten, informatie opzoeken, tekst typen, tv kijken en uitrusten. De lange dag van gisteren was namelijk niet in zijn voordeel voor mijn voetklachten. Daar moet ik morgen maar eens wat meer aandacht aan besteden, want dit is echt wel heel erg irritant aan het worden.
Tegen de avond aan douchen, eten en op naar mijn uitgaansstraatje en al zijn kroegjes. Voor de rest heb ik niet de behoefte om daar meer over te vertellen dan dat het weer gezellig was :-). Daarmee is dit waarschijnlijk het kortste reisverslag van alle reisverslagen tot nu toe ha haha. Tot morgen!