DAG 81: Za 21 Jan ’17 Gold Coast - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu DAG 81: Za 21 Jan ’17 Gold Coast - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu

DAG 81: Za 21 Jan ’17 Gold Coast

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

21 Januari 2017 | Australië, Surfers Paradise

Het heeft vannacht hard geregend, gedonderd en veel geflitst. Dit soort ‘thunderstorms’ kennen wij gelukkig niet in Nederland. Je wordt er wakker van en ik ben maar even op het overdekte balkon gaan zitten. Maar als je zo dichtbij zoveel lichtflitsen ziet en knallen hoort vind ik het beangstigend, dus toch mijn bed maar weer in. Al die regen was in ieder geval goed en noodzakelijk om de vele bosbranden onder controle te krijgen, want die zijn er helaas nog steeds met alle gevolgen van dien.

Eenmaal uit bed zet ik de tv maar eens aan. Helaas zie ik als eerst beelden van de inauguratie van een man die ik om allerlei redenen liever niet zie. Ik kan nog veel meer over mijn gedachten en mijn enorme irritatie over hem typen, maar dat is jammer van mijn tijd en vooral mijn energie. Ik word er in ieder geval niet vrolijker van dat er ergens op de wereld steeds meer van dit soort ‘gekke haantjes’ aan de macht komen. Alsof de wereld bij tijd en wijle al niet gek, respectloos en triest genoeg is wat allerlei gebeurtenissen betreft. Dit nieuws past bij de ‘thunderstorm’ die nu over de Gold Coast trekt.

Ik maak nog maar een cappuccino en ga op zoek naar een hotel in Brisbane. Ik blijft het lastig vinden om te besluiten welk hotel ik moet kiezen. Er staan zoveel reviews bij hotels en juist die maken het niet gemakkelijk. Ik ga maar uit van een gemiddelde beoordeling, want sommige mensen zijn zo negatief en anderen juist heel positief. Iedereen heeft zo zijn eigen eisen en wanneer is een mens tevreden, dat verschilt uiteraard per persoon. Mij kost het minimaal een uur, voordat ik uiteindelijk alles goed uitgezocht en vergeleken heb en definitief op de knop ‘boeken’ klik.
Ik moet rekening houden met een parkeerplaats voor de auto en er zijn hotels die, natuurlijk in de kleine lettertjes, maar liefst 19 dollar per dag in rekening brengen voor het parkeren. Er zijn gelukkig ook genoeg hotels die dat niet doen en waar het gewoon bij de prijs in zit.
Uiteindelijk kies ik voor een hotel aan de rand van het centrum en dichtbij het centraal station, zodat ik volop gebruik kan maken van de metro, trein en ferry’s. In en rondom Brisbane zijn veel tolwegen, dus het is niet verstandig om steeds met de auto van alles te doen als dat niet perse hoeft.

Ik heb besloten om zeven dagen in Brisbane te blijven, want het gaat me allemaal alweer veel te snel. De ‘Gold Coast’ is echt een paradijs op aarde en ik zit echt op een te gekke locatie wat mijn wensen betreft. En dan te bedenken dat ik nog niet eens bij de ‘Sunshine Coast’ en natuurlijk het ‘Great Barrier Reef’ ben geweest. Het wordt alleen nog maar mooier en mooier :-).
Van Sydney naar Brisbane is het eigenlijk maar 989 kilometer rijden, maar met al mijn ‘touristdrives’ en het rondrijden heb ik inmiddels 2032 kilometer gereden, maar zo voelt het absoluut niet aan. Qua planning kom ik denk ik redelijk goed uit, want ik heb nu nog 25 dagen om de 1682 kilometer naar Cairns te rijden, maar dat gaan er ook wel wat meer worden :-).

Inmiddels ben ik het binnen zitten meer dan beu en ondanks de regen stap ik de auto in en ga ik een beetje rondrijden in de buurt en in een stad verderop het winkelcentrum maar eens in. Het is er niet echt druk en het ziet er best leuk en sfeervol uit. Een goed moment voor een bakkie koffie en wat lekkers erbij :-). Als ik een tijdje later weer buiten kom is het droog en de bewolking grotendeels weg. Nog geen uur later schijnt de zon volop, is het 28 graden en staat er een lekker zeebriesje. Helemaal toppie en een goed moment om maar eens richting de ‘Elephant Rocks’ te gaan. Tja, het is en blijft te mooi om waar te zijn. Wat een stranden, wat een uitzichten en wat een geweldig mooie zee en wat heerlijk dat de stranden zo ruim zijn en niet volgepakt met honderden mensen. Uiteraard heb ik inmiddels standaard handdoeken in de auto liggen en ook ik kan het niet laten om de zee in te duiken. Dit is genieten op zijn best.

Rond etenstijd ga ik naar huis, douchen en aan de andere kant van mijn straatje heb ik tijdens mijn wandeling een restaurant ontdekt boven de surfschool en het lifeguards gebouw. Daar hebben ze spareribs, dus die heb ik maar eens uitgeprobeerd. Ze waren bijna perfect, helaas viel het vlees net niet van het bot af, maar het kwam dicht in de buurt. Het is zo mooie locatie om te zitten met uitzicht op de zee. Het is er niet megadruk, dus ondanks dat ik een tafel van vier voor mij alleen heb kan ik in alle rust blijven zitten en genieten. Daarna even uitbuiken door een wandeling langs de zee te maken om vervolgens weer op het terras onder mijn appartement te belanden.

Inmiddels hebben ze door dat ik wel in de buurt moet zitten en dan krijg je toch wat vragen. Voor een zaterdagavond is het helemaal niet druk, maar ik begrijp van haar dat er een aantal optredens in de buurt zijn. De jongeren gaan meestal richting de grotere steden, omdat daar de meeste clubs zijn en dat lijkt me logisch. In ieder geval heeft ze een leuk terras en om op een terras te zitten is wel een favoriete bezigheid van mij :-). Tot morgen!

  • 22 Januari 2017 - 21:05

    Cor:

    Hoi Raymond, leuk dierenpark hoor en wat een leuke koalabeertjes heb je in beeld gebracht ik vind die beertjes fantastisch. De stranden zijn prachtig en ik kan me voorstellen dat je niet snel wil vertrekken. Brisbane een week is ook goed plan en dan heb je nog ruim twee weken voor de reis naar Cairns.
    Ik denk dat als je terugkomt naar Nederland een huisje aan zee het beste is voor je! Zal ik vast rondkijken:=)= ! Geniet lekker van je terrasjes en biertjes en we spreken elkaar weer, ik ga zo snurken heb een beetje griep onder de leden lijkt het.

  • 24 Januari 2017 - 19:17

    Jacqueline:

    Wat een top locatie's en geweldige foto's. Wat een relaxen!! Heeeerlijk. Ik ben ook helemaal fan van die Koala beertjes. En wat heerlijk om een overnachting te hebben wat zo mooi is, een eigen zwembad met heerlijke ligstoelen en dan in de verte het geluid van de zee. Het lijkt mij een heel goed plan dat Cor alvast voor je rondkijkt voor een huisje aan zee. Dan heb ik er ook, dankzij jou na Amsterdam, weer een geweldige andere logeerlocatie bij. Twee vliegen in één klap lijkt mij. Altijd gezellig om bij jou te zijn en lekker bij te praten en dan ook nog op een geweldige locatie. Ik zou zeggen DOEN. (Haha). Liefs Jacky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond

12 mei 1966

Actief sinds 21 Mei 2016
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 117987

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 31 December 2018

Ik ga mijn droom waarmaken!

Landen bezocht: