DAG 87: Vr 27 Jan ’17 Brisbane, botanische tuin - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu DAG 87: Vr 27 Jan ’17 Brisbane, botanische tuin - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu

DAG 87: Vr 27 Jan ’17 Brisbane, botanische tuin

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

27 Januari 2017 | Australië, Brisbane

Vannacht heeft het flink geregend. Gelukkig ligt mijn hotel niet al te ver van het buurtje waar mijn kroegjes zich bevinden. De route terug naar het hotel is zelfs deels overdekt, maar helaas was ik alsnog nat. Vanmorgen is het nog steeds zwaar bewolkt en miezelt het. De rest van de dag blijft dat helaas ook zo volgens de weerapp. Door de dichte bewolking en de vele regen voelt het benauwd en drukkend aan. Ik kan me niet herinneren dat de luchtvochtigheid in 2008 ook zo hoog was, integendeel zelfs, toen had ik er juist heel weinig last van.

Een goed moment om mij te verdiepen in het vervolg van mijn reis en websites te lezen van reizigers die mij al voor zijn gegaan. Daar haal ik toch de meest bruikbare informatie vandaan met betrekking tot wat ik wil doen. Via ‘Google’ krijg ik natuurlijk ook veel informatie, maar dat is meer algemene of eenzijdige informatie. Ik vind de algemene informatie prettig, maar om reviews van anderen te lezen waar ook de minpunten bij staan vermeld is ook waardevol.

Het is, gezien het minder goede weer, erg prettig dat ik nu de beschikking heb over een auto. Ik tour een beetje door de buitenwijken van de stad heen, zodat ik meer van Brisbane zie als de stad alleen. Daarna rij ik richting de botanische tuin. Daar vlakbij is ook de ‘lookout’ op de stad. Dat was zo mooi om te zien, daar ga ik eerst nog een keer kijken en ‘een bakkie’ doen. Via de andere kant van de berg rij ik terug, want bovenop de berg zitten de vier grootste tv-zenders van de stad. Altijd leuk om even te zien als ik toch in de buurt ben. Zij zitten daar niet zomaar, maar dat heeft te maken met de enorme zendmasten die daar staan. En de foto van mij in de witte Hyundai is ook best wel grappig :-).

Daarna de paraplu mee en de botanische tuin in. Ik blijf het bijzonder vinden dat veel musea en veel van dit soort attracties entreevrij zijn, zodat het voor iedereen toegankelijk is. Het is een 52 hectare grote botanische tuin waar je deels met de auto doorheen kan rijden. Perfect voor de oudere mensen onder ons. Zij kunnen naar een parkeerplaats rijden om vervolgens een deel van de tuin te bekijken. Het is een erg mooie tuin en er zijn zoveel verschillende thema’s, planten en bloemen. Een bezienswaardigheid als deze zit in de Top 5 van mijn favorieten om te doen tijdens het rondreizen.

Halverwege de route ga ik het restaurant in om wat te eten en drinken. Vanwege het minder goede weer is het niet echt druk, maar dat vind ik helemaal niet erg. Foto’s zonder mensen vind ik mooier dan dat er steeds mensen door een tuin en door mijn beeld heen lopen :-). Het regent nog regelmatig, maar zachtjes en dat geeft best een mooi effect op het water. Als je goed kijkt kan je alle kringetjes van de regendruppels in het water zien. Als ik zo rondloop in het park vliegt de tijd aan mij voorbij en ik loop er heel wat kilometertjes af.

Na de tuinen rij ik nog naar de ‘Port van Brisbane’ en de zee, maar daar valt weinig leuks te zien. De wegen naar de haven en de zee zijn veelal afgeschermd door bedrijventerreinen en de verwachting dat ik wel vrachtschepen en cruiseschepen kan zien, klopt helaas niet. Wat ik vooral zie zijn honderden nieuwe auto’s die staan te wachten om opgehaald te worden en veel op- en overslagterreinen. Terug richting de stad en onderweg ga ik een van de vele winkelcentra in om wat boodschappen te doen en mijn watervoorraad in de kofferbak van de auto weer aan te vullen. Naast dat het erg handig is om voldoende water bij me te hebben, scheelt het ook teveel qua prijs.

Na het eten ga ik de stad in om wat te eten. Het kroegje waar ik weer heen ga heeft een overdekt buitenterras, dus ondanks de regen kan je er toch buiten zitten en dat is ideaal. Kroegjes zijn altijd de leukste plekken om naar toe te gaan, want daar kom ik het snelst in gesprek met anderen. Omdat ze je nog nooit gezien hebben zijn er altijd mensen die van alles van je willen weten. Omdat ik alleen reis en zelf ook wel benieuwd ben naar het leven en wonen in Brisbane en Australië vind ik dat alleen maar gezellig. Maar aangezien ik niet alle belevenissen via mijn reiswebsite met de hele wereld wil delen, laat ik het hierbij voor vandaag :-). Tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond

12 mei 1966

Actief sinds 21 Mei 2016
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 118007

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 31 December 2018

Ik ga mijn droom waarmaken!

Landen bezocht: