DAG 110: Zo 19 Feb ’17 Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu DAG 110: Zo 19 Feb ’17 Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu

DAG 110: Zo 19 Feb ’17 Townsville

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

19 Februari 2017 | Australië, Townsville

Haha, je gelooft het niet, maar ik ben mijn bed uit gegaan voor de zonsopgang. Dat wil ik dan toch ook een keer gezien hebben als ik zo dichtbij het strand een motel heb. Dus de eerste foto is gemaakt om 5.35am en al was het deels bewolkt, het was toch mooi om te zien en het geeft wel een apart effect aan de foto’s. Ik heb er een uurtje gelopen en gezeten met mijn eigen gemaakte cappuccino’s en om dat zo vroeg in de ochtend aan zo prachtig strand te kunnen doen is best bijzonder.

Later in de ochtend loop ik de boulevard af, maak wat foto’s van de prachtige gebouwen die er staan om uiteindelijk bij het Great Barrier Reef Aquarium naar binnen te gaan. De deuren gaan om 9.30 uur open en dan wil ik ook meteen binnen zijn om de vele kinderen voor te zijn. Als die er eenmaal zijn kan ik niet meer in rust de informatie lezen en de foto’s en video’s maken zoals ik ze nu kan maken.



Dat wat je in de zee ziet wat het ‘reef’ betreft, zie je deels in het Aquarium terug, inclusief een deel van de vissen die in het GBR leven. Het is zo gaaf om te zien en ik kan niet wachten om zo dadelijk zelf rond te snorkelen bij het reef. Het is onmogelijk om te beschrijven wat ik allemaal zie in al die aquaria, maar ik blijf het prachtig vinden.



Vandaar loop ik het centrum in, omdat de winkels open zijn, er markt is en er allerlei kraampjes staan. Toch spreekt mij dat minder aan. Het is leuk om er even langs te lopen, maar eigenlijk zijn die marktjes niet zo veel verschillend van elkaar. Een marktje is een marktje en er worden veel spullen verkocht waarvan ik denk ‘wat moet je daar nu mee’?
Ik blijf het opmerkelijk vinden hoe verschillend de steden in Australië qua stadsontwikkeling zijn, in die zin spreekt Townsville centrum mij niet echt aan. Daarentegen spreekt de omgeving van ‘The Strand’ mij juist wel weer aan, dat hebben ze zo mooi aangelegd. Bij de discount-drogist doe ik nog even een paar aankopen en vandaar terug naar het motel.
Ondanks dat het zwembad bij het motel niet heel groot is, ga ik er toch gebruik van maken. Even lekker afkoelen, want de wandeling vanuit de stad hiernaar toe was behoorlijk warm. Er zijn maar weinig gasten in het motel, dus heb ik het zwembad voor mij alleen. En het leuke is dat je vanuit het zwembad toch uitzicht hebt op de boulevard en de zee.

Daarna moet het echt gebeuren, ik moet de knoop doorhakken en een hotel boeken voor morgen. Ga ik nog een tussenstop maken, voordat ik donderdag de auto in Cairns in moet leveren? Of ga ik toch het advies opvolgen en nog verder dan naar Cairns en door naar Port Douglas? Dat betekent wel dat ik morgen minimaal 418 km moet rijden :-). Als ik echter de route zie, gaat die wel direct aan de zee voorbij en dat is natuurlijk wel supergaaf. Het is ‘maar’ 70 km verder rijden dan Cairns en ik zou er zelfs drie overnachtingen kunnen doen en van daaruit ook naar het GBR kunnen.
Wellicht kan ik de huur van de auto nog wel verlengen, want ik heb in Cairns nog acht dagen en wellicht is dat voor de stad alleen een beetje veel van het goede? Conclusie: ik ga drie nachten in Port Douglas doorbrengen. Dus ik ga op tijd slapen en morgen op tijd vertrekken.

  • 21 Februari 2017 - 19:35

    Cor:

    Hoi Amigo, wat een prachtige foto's en filmpjes weer zeg. Mooi die opkomende zon tegen de wolken!
    Ik kan me voorstellen dat je daar graag vroeg voor opstaat en zeker als je daardoor ook op tijd in het aquarium kan zijn om schoolkinderen voor te zijn bij je bezoek, als oude baas van 50 heb je daar dus last van haha!! Goed plan hoor om drie dagen te blijven op een prachtige plek alvorens naar Cairns af te reizen!
    Het GBR moet natuurlijk goed bezocht worden dat mag je niet missen en ik denk dat je niet weet wat je ziet!!Goede reis gewenst en ik ga snel naar je verslag van Maandag. grtz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond

12 mei 1966

Actief sinds 21 Mei 2016
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 118042

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 31 December 2018

Ik ga mijn droom waarmaken!

Landen bezocht: