DAG 119: Di 28 Feb ’17 Yorkeys Knob - Reisverslag uit Yorkeys Knob, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu DAG 119: Di 28 Feb ’17 Yorkeys Knob - Reisverslag uit Yorkeys Knob, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu

DAG 119: Di 28 Feb ’17 Yorkeys Knob

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

28 Februari 2017 | Australië, Yorkeys Knob

Het is helaas echt waar, ik ga de laatste dag van de maand februari 2017 alweer tegemoet. Ondanks de frisgewassen lakens lukt slapen nog niet zo goed met het gesnuif, gehoest en mijn ‘wattenhoofd’. Mensen die mij horen hoesten en proesten zouden denken dat ik een zwaar verslaafde roker ben :-). Ondanks de frisse zeelucht van vannacht is het ‘lamlendige verkoudheidsgevoel’ vanochtend nog steeds aanwezig. Ik stap weliswaar mijn bed uit, maar uitgerust voel ik me niet. Maar …… het is beter dan dat het was en dat is het belangrijkste. Ik moet het gewoon nog even rustig aan blijven doen.

Overdag is het in Yorkeys Knob al rustig, in de nacht is het helemaal rustig. Ik hoor alleen maar geluiden van allerlei dieren en de golven van de zee en verder helemaal niets. Het is wel erg lekker dat ik midden in de nacht én met 26 graden zomaar op een balkon vlak aan zee kan gaan zitten. En al is het midden in de nacht, zelfs op dit tijdstip kan ik contact met Nederland leggen zonder dat ik iemand ongewild wakker maak :-). Voor mij erg prettig om even wat te kletsen, afleiding te hebben en vervolgens weer het bed in te duiken om toch nog een paar uurtjes te slapen.

Vandaag krijg ik nieuws te horen dat mij erg blij maakt. Deels is het een beetje gerelateerd aan mooie herinneringen en ervaringen uit mijn eigen verleden. In 1991 kreeg ik van een hele goede vriend een zeer bijzonder klein boekje. Zesentwintig jaren later is dát boekje voor mij nog steeds het belangrijkste én waardevolste boekje dat ik ooit van iemand cadeau heb gekregen. Dat boekje is zogezegd ‘zijn gewicht in goud waard’. Voorin dat kleine boekje staat: ‘Voel jij je blij, voel ik me blij’. Die spreuk komt altijd weer in mijn gedachten tevoorschijn als ik bijzonder mooi nieuws te horen krijg. Vandaag kan ik mij bijzonder blij voelen voor iemand die ik heel bijzonder vind. Het is dat ik niet in Nederland ben, maar anders zou ik nu een soortgelijk boekje voor hem kopen. Maar ik denk dat ik een hele goede reden heb om dat later alsnog een keer te doen, ‘beter laat dan nooit’ zeg ik maar.

Op momenten zoals vannacht kan ik sowieso zo lekker wegdromen en weg-mijmeren met de zee op de achtergrond. Het zijn vaak van die momenten waarop er bij mij allerlei gedachten, herinneringen en ervaringen uit mijn leven als in een film aan mij voorbijkomen. De meesten met een kleine of grote lach en sommigen met een traan. Maar ondanks de traan zijn het grotendeels toch gedachten, herinneringen en ervaringen die leerzaam zijn of waren en die mij gemaakt hebben tot wie ik nu ben. Uiteindelijk hebben die vele ervaringen er wel toe geleid dat ik nu midden in de nacht in Australië op een balkon van een mooi appartement volop zit te genieten van mijn grote droom :-).

Morgen is het alweer vier maanden geleden dat ik aan mijn reis begonnen ben, maar dat voelt totaal niet zo. Als je het hardop uitspreekt klinkt vier maanden lang, maar de tijd gaat veel sneller aan mij voorbij dan me lief is. Ik mis Nederland totaal niet, maar dat is denk ik ook niet zo gek met mijn reisplanning. Doordat ik via het digitale tijdperk toch regelmatig contact met de mensen in Nederland heb is dat een volgende reden dat ik Nederland niet mis, je spreekt elkaar toch wel.
Naast het reizen zelf moet ik tussendoor best veel dingen opzoeken en regelen voor mijn reis, er is zoveel moois te zien en te beleven. Om dat vervolgens in reisverslagen vast te leggen en te delen maakt ook dat ik niet de tijd heb om Nederland te missen. Ik kom zo snel van de ene op de andere indrukwekkende plek terecht dat ik soms niet eens de tijd heb om al die indrukken te verwerken. Gelukkig heb ik straks al mijn reisverslagen en de duizenden foto’s en tientallen filmpjes, want ik zou nu al niet eens mijn reis in Nieuw-Zeeland meer gedetailleerd na kunnen vertellen.

Voor vandaag valt er verder niet zo bijzonder veel te vertellen. Ik ben de deur niet uit geweest, het heeft regelmatig geregend en ik heb alvast wat kleding gewassen. En ……. ik zal het maar eerlijk opbiechten, vanmiddag werden mijn oogleden zo zwaar dat ik mooi nog een paar uurtjes ben gaan slapen. Hoezo 50 plus :-). Daarna heb ik het een en ander aan informatie opgezocht over Perth, West Australië, Japan en China maar dat vergt nog heel wat meer ‘verdieping’. Het lukt mij vandaag gewoon niet om me daar goed op te kunnen concentreren. Dus het is vooral een luie dag :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond

12 mei 1966

Actief sinds 21 Mei 2016
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 118003

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 31 December 2018

Ik ga mijn droom waarmaken!

Landen bezocht: