DAG 134: Wo 15 Maart ’17 Rockingham - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu DAG 134: Wo 15 Maart ’17 Rockingham - Reisverslag uit Rockingham, Australië van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu

DAG 134: Wo 15 Maart ’17 Rockingham

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

15 Maart 2017 | Australië, Rockingham

Goodmorning world :-) en goedemorgen aan alle stemgerechtigde Nederlanders. Op naar het stembureau jullie en stem wel op de juiste partij. Als geëmigreerde Nederlander ga ik voor het eerst sinds mijn 18de niet stemmen. Misschien had het na allerlei bureaucratisch gedoe wel gekund, maar om dat allemaal uit te dokteren had ik er niet voor over. Het was al een crime om me uit de gemeente Amsterdam te laten schrijven zonder allerlei problemen daarna. Ik kan alleen maar hopen dat het allemaal wat socialer gaat worden in Nederland, zeker wat de zorg en de ouderen betreft.

Ik had van Kilroy al een email dat ik eventueel mijn vluchten om kan boeken naar de Filipijnen. Hoezo omboeken? Eerder lekker gemakkelijk, want daar had ik mijn tussenlanding al op weg naar China. Dat land trekt mij totaal niet met de ellende van de cyclonen die er geweest zijn. Manilla is helemaal geen leuke stad. Megadruk, volop verkeersoverlast en stank van uitlaatgassen. Ik denk zelf meer aan Indonesië of Thailand of ik blijf nog langer in Australië en/of Japan. Maar als me dat nu honderden euro’s extra gaat kosten, omdat ze meerdere vluchten om moeten boeken ga ik dat natuurlijk ook niet doen. Kortom, er is weer allerlei denk- en uitzoekwerk te doen, maar niet vandaag :-).

Vandaag rij ik eerst richting de haven en het industrieterrein. Ikzelf vind het leuk om daar ook iets van te zien, maar ik zal jullie niet vervelen met de verhalen en de foto’s daarvan. Op de foto’s van de graanterminal na, want die is wel heel indrukwekkend met zijn transportsysteem naar de vrachtschepen die in de zee liggen.
Daarna ga ik de boulevard op en loop ik aan de vele parken en picknickplaatsen voorbij. Wat een giga lang en prachtig mooi strand hebben ze hier zeg. Tot mijn verbazing zitten ‘ze’ zelfs hier in tuinstoelen langs de boulevard om je op te wachten en hun geloof aan te prijzen of kan ik beter zeggen ‘op te dringen’? Ik zeg in het Nederlands tegen ze: “ik versta en spreek de Engelse taal niet”. Ze keken mij vervolgens vol ongeloof aan ha haha. Gelukkig zijn er allerlei leuke tentjes aan de overkant van de straat en daar ga ik mijn cafeïne gehalte maar eens even op peil brengen.

Daarna loop ik door naar het volgende park waar natuurlijk weer een prachtig monument staat. De Tourist Information is om de hoek, daar laat ik me informeren om vervolgens naar het Shoalwater Island Marine Park te gaan. Van daaruit vertrekt de ferry of cruise naar Penguin Island. Als ik binnen kom denk ik: ‘nee he, dat heb ik weer’. Er staat een groot bord en er hangen briefjes dat vanwege de slechte weersomstandigheden, dan doelen zij op de harde wind en de hoge golven, er geen ferry’s of cruises gaan vandaag. Jammer maar helaas, maar ze vertelt er meteen bij dat het morgen beter is en ze dan wel weer varen. Dan ga ik toch morgenochtend met de eerste cruise mee en vertrek ik maar wat later naar Cervantes, mijn volgende bestemming.

Ik rij daarna de hele kust af en ga even kijken bij de Kitesurfers. Langs de gehele weg zie ik heel duidelijk de veranderingen die gaande zijn wat de vele nieuwbouwhuizen betreft. De oudere huizen zijn grotendeels al verdwenen en er zijn stukken grond te koop die denk ik nog nooit bebouwd waren. Verder worden de kleinere, oudere huizen min of meer ingesloten tussen de nieuwe huizen. Die zijn wel drie keer zo groot dan de oude. Als je hier over 10-15 jaar weer komt kijken is het alleen nog maar een buurt voor de beter bedeelden onder ons en zijn al die kleine huisjes vervangen voor de villa’s. Tja, geld en macht, macht en geld.

Het is vandaag echt heerlijk weer. Volop zon, 24 graden en ik heb een prachtstrand op 10 minuten lopen van mijn motel. Dus de rest van de middag maak ik er een hele luie middag van. Ik rij terug naar het motel, eet me een boterham, gooi water in mijn koeltas en doe daarna helemaal niets meer dan in het zeewater liggen en op mijn handdoek het strand. Een topdag, tot morgen!

  • 15 Maart 2017 - 17:03

    Cor:

    Hoi Amigo, zo de burgerplicht weer gedaan en mijn stem uitgebracht> Hopelijk draagt het bij tot een beter politiek klimaat want het verschil tussen arm en rijk wordt wel erg groot. En die groei economie daar heb ik ook wel gebak van. Eigenlijk zou ik 50 plus moeten stemmen maar dat gaat me te ver. ;-)-
    Heerlijk zeg die witte stranden met 24 graden, ik snap dat je er een lui dagje van maakt lekker op het strand een beetje mensen kijken en genieten! Wat een decadente huizen zeg die ze er neer zetten, ook in Australië heb je Amerikaanse invloeden zo te zien.
    Mooi ook al die parken en oorlogsmonumenten, de Australiërs gedenken hun oorlogsslachtoffers wat dat betreft mooier dan wij in Nederland.
    Ik zou voor een reis naar Indonesië gaan als ik jou was, mooie cultuur lekker eten en mooi weer, zijn toch de dingen die bij je passen. Best gek hoor als je er over nadenkt dat je China niet in mag en het reisbureau je daar niet over geïnformeerd heeft. Maar goed dat zijn op een wereldreis natuurlijk maar bijzaken er is genoeg ander moois te beleven. Geniet lekker man van Australië al gaat de tijd ook weer erg snel! gr Cor

  • 17 Maart 2017 - 14:55

    Willie:

    Hoi Ray,

    Natuurlijk heb ik gestemd, ook voor Elsa.... en ik hoop op de goede partij, flink links, beetje menselijkheid is ons niet vreemd. We leven in een graai-cultuur en ik ben daar helemaal klaar mee.

    Fijne dagen nog.
    Willie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond

12 mei 1966

Actief sinds 21 Mei 2016
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 118172

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 31 December 2018

Ik ga mijn droom waarmaken!

Landen bezocht: