DAG 27: Ma 28 Nov ’16 Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu DAG 27: Ma 28 Nov ’16 Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Raymond Groot Bruinderink - WaarBenJij.nu

DAG 27: Ma 28 Nov ’16 Wellington

Door: Raymond

Blijf op de hoogte en volg Raymond

28 November 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

De dag begint vroeg en wakker wordend zie ik al zonlicht aan de zijkanten van mijn vouwgordijnen naar binnen schijnen, dat beloofd weer veel goeds voor vandaag! Aangezien het in Nederland zondagavond 19.00 uur is en bij mij maandagochtend 7.00 uur is het prettig om even te Whatsappen op de vroege ochtend :-).
Met zoveel zon wil je niet te lang binnen zitten, dus opstaan, ritueeltje en wegwezen. Op weg naar de stad twee broodjes en een ‘coffee to go’ scoren en richting de stad, de zee en de haven. Tja, ik kan daar veel over vertellen, maar ik kan beter extra foto’s plaatsen. Dat wat je op foto’s ziet, kan ik onmogelijk goed onder woorden brengen!

Daarna loop ik in een minuut of 45 richting het ‘Government House’, waar het wemelt van militairen in verschillende officiële uniformen. Er schijnt een hoogwaardigheidsbezoek te zijn en alles is rigoureus afgesloten. Toch besluit ik om op de ‘bewakers’ bij de poort af te stappen en te vragen of dit de hele dag duurt of dat ik later vandaag of anders morgen terecht kan. De bewaker kijkt mij aan, zegt wat tegen zijn collega en zegt vervolgens tegen mij dat deze locatie nooit open is voor publiek. Huh, hoezo niet, dat heb ik toch gelezen? Nee dus, de parlementsgebouwen zijn voor het publiek toegankelijk, maar deze locatie is nog nooit toegankelijk geweest voor publiek. En wat denk je, de parlementsgebouwen zijn natuurlijk aan de andere kant van de stad. Tja, hoezo goed voorbereid :-) blond en 50+.

Al die kilometers dus min of meer voor niets gelopen. Vandaar dan eerst naar het ‘National War Memorial’ en het ‘War Museum’, want die waren gisteren gesloten. Mooi om te zien en aangezien die musea beiden vlakbij mijn hotel zijn, ga ik daar eerst even een rustmoment inlassen. Wat drinken, eten en het volgende doel is de ‘Cable Car’, zie de foto’s.
Een hele bijzondere ervaring in een klein steegje in de grote winkelstraat tussen de winkels. Twee rijtuigen worden via kabels 628 meter de berg opgetrokken naar een hoogte van 120 meter met een stijging van 17%. Vandaar heb je een prachtig uitzicht over een deel van de stad en direct naast de ‘cable cars’ is de botanische tuin die ik natuurlijk ook wil bekijken. Na daar een tijd rondgewandeld te hebben ga ik terug naar beneden en op weg naar de parlementsgebouwen van Nieuw-Zeeland. Tja, de foto’s zeggen genoeg. Eigenlijk wil ik nog wel een rondleiding doen in de parlementsgebouwen, maar na al die kilometers van vandaag heb ik daar eigenlijk de energie niet meer voor. Dat is een leuk doel voor morgen en wellicht kan ik dat combineren met een bezoek aan het Wellington museum?

Het is inmiddels alweer eind van de middag en Ik zoek een restaurantje op in een ‘food court’. Een soort winkelcentrum dat alleen maar bestemd is voor restaurantjes, er zijn er tientallen en 80% daarvan is ook hier Aziatisch. Blijkbaar zijn dit soort restaurantjes favoriet bij de lokale bevolking, er zijn er zo enorm veel van.
Daarna loop ik terug naar het hotel. Ik kan het zelf bijna niet geloven, maar ik heb vandaag toch echt 27225 stappen gezet, dus 20,1 km gelopen! Dan is een luie avond met een Nederlands muziekje, verhaaltjes typen en foto’s uitzoeken en comprimeren een prima bezigheid voor vanavond. Tot morgen!

  • 29 November 2016 - 12:05

    Ingrid Vos:

    Hallo Raymond,
    Geweldig om je zo te volgen, en je schrijft ook zo mooi zodat ik het mij goed kan voorstellen.
    Veel plezier en geniet ervan.
    Loopt alles naar wens?
    Liefs Ingrid Vos,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raymond

12 mei 1966

Actief sinds 21 Mei 2016
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 118187

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 31 December 2018

Ik ga mijn droom waarmaken!

Landen bezocht: